HÜLYA TATLI MEHMET ZEYNEP AKKÖSE İLKOKULU

2.TAKIM - ÇEVRE VE GERİ DÖNÜŞÜM ETKİNLİĞİMİZ              

                KARMA OKUL TAKIMI ÇALIŞMA RAPORU

EKİP NO: 2

Takımlar

Ad-soyad

Okul Adı

İl

2.takım

Ceylin D.

Mehmet Zeynep Akköse İlkokulu

Kayseri

 

Berra K.

Mehmet Zeynep Akköse İlkokulu

Kayseri

 

Ecrin Sude Ş.

Mehmet Zeynep Akköse İlkokulu

Kayseri

 

Ece K.

Yunusefendi Şehit Tarık Demircan İlkokulu

Düzce

 

Ekim D.

Yunusefendi Şehit Tarık Demircan İlkokulu

Düzce

 

Kemal Oğuz Ş.

Subayevleri MTAL Uygulama Anaokulu

Ankara

 

Hatice Zümra Y.

Toki Şehit Osman Kirik Anaokulu

 

 

Cihangir Ö.

Toki Şehit Osman Kirik Anaokulu

 

 

Aysel D.

Bakü Türk Anadolu Lisesi

Bakü

 

Zeynep Nur G

Toki Şehit Osman Kirik Anaokulu

Kayseri

 

Ahmet Eymen Y.

Toki Şehit Osman Kirik Anaokulu

Kayseri

 

Asya K.

Atatürk İlkokulu

İzmir Selçuk

 

Arda C.

Atatürk İlkokulu

İzmir Selçuk

 

Muhammet H

İkbalevler Anaokulu

Çorum

 

Konu:   Çevre ve Geri Dönüşüm

Kazanımlar:

Doğayı ve çevresini temiz tutma konusunda duyarlı olur.
Doğayı ve çevreyi temiz tutmak için gerekenlerin yapılması ve bu konuda çevredekilerin nezaket kuralları çerçevesinde uyarılması üzerinde durulur.

Geri dönüşümü yapılabilecek  maddeleri ayırt eder. Plastik, kâğıt, pil, bitkisel yağ ve cam gibi maddeler üzerinde durulur.

 

Çevre - Geri Dönüşüm Etkinliği

Webinarımıza katılan öğrencilere önce kendimi tanıttım ve daha sonra öğrencilerin de kendini tanıtarak  tanışmaları sağlandı. Kuklalarımızı da isimleriyle tanıttık. Böylelikle öğrenciler arasındaki iletişim ve işbirliği sağlanmış oldu. 

 

Çocuklara  Çevre Bilinci  ve  Geri Dönüşümün  önemini  anlatmak  amacıyla  ‘’Çevre – Geri  Dönüşüm’’ ile ilgili ‘’ Sıfır Atık’’ videosu izletildi. Tertemiz çevremiz ve dünyamızın olması,  bilinçli nesillerin yetişmesi  amacıyla videonun önemli yerleri vurgulanarak, kuklam ‘’Zeyno’’ ile dikkat çekildi.

 

 

 

•Geri dönüşüm sembolü gösterilerek çocukların dikkati çekildi. Bu sembolün anlamı ne olabilir?  Daha önce gördünüz mü? Nerelerde gördünüz? sorularıyla çocukların fikirleri alındı ve geri dönüşüm sembolü olduğu açıklandı.

 

• Üzerinde bu sembolü gördüğümüz ambalajların çöp olmadığı, geri dönüşüm fabrikalarına gönderilerek yeniden kullanabilen atıklar olduğu söylendi. Atıkların yeniden kullanılmasını sağlamanın önemli bir sorumluluk olduğuna, bu sayede ülkemizin enerji kaynaklarını koruduğumuza vurgu yapıldı. Ambalaj atıklarını yapıldığı malzemeye göre ayrı ayrı biriktirmeyi sağlayan atık kutularının görseline dikkat çekildi. Mavi kutunun kağıt, sarı kutunun plastik, yeşil kutunun ise cam atıkları biriktirmek için kullanıldığı söylendi. Ayrıca metal ve pillemizi de bu şekilde biriktirmek gerektiği vurgulandı.

 



 

 

‘’Geri Dönüşüm ve Eren’’ masalı öğrencilerle drama şeklinde  yapıldı. Konuşmacı; Berra Kayhan, Eren; Ecrin Sude Şenol ve Çöpüş’ü de  Zeyno canlandırdı.

 

 

Daha sonra  ‘’Geri Dönüşüm’’ şiirini Ceylin Delioğlu okuyarak etkinliğe son verildi.  

 

 

DEĞERLENDİRME

• Plastik atıkların sembolü olan renk hangisiydi? (Diğer atık türleri için de soruldu.)
• Atıkları ayrı ayrı biriktirmek neden gerekli olabilir?
• Sence atık bir kâğıt fabrikada nelere dönüştürülebilir? (Plastik ve cam atıklar için de soruldu.)

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar