HÜLYA TATLI MEHMET ZEYNEP AKKÖSE İLKOKULU
2.TAKIM - ÇEVRE VE GERİ DÖNÜŞÜM ETKİNLİĞİMİZ
KARMA OKUL TAKIMI ÇALIŞMA RAPORU
EKİP NO:
2
Takımlar |
Ad-soyad |
Okul Adı |
İl |
2.takım |
Ceylin D. |
Mehmet Zeynep Akköse İlkokulu |
Kayseri |
|
Berra K. |
Mehmet Zeynep Akköse İlkokulu |
Kayseri |
|
Ecrin Sude Ş. |
Mehmet Zeynep Akköse İlkokulu |
Kayseri |
|
Ece K. |
Yunusefendi Şehit Tarık Demircan İlkokulu |
Düzce |
|
Ekim D. |
Yunusefendi Şehit Tarık Demircan İlkokulu |
Düzce |
|
Kemal Oğuz Ş. |
Subayevleri MTAL Uygulama Anaokulu |
Ankara |
|
Hatice Zümra Y. |
Toki Şehit Osman Kirik Anaokulu |
|
|
Cihangir Ö. |
Toki Şehit Osman Kirik Anaokulu |
|
|
Aysel D. |
Bakü Türk Anadolu Lisesi |
Bakü |
|
Zeynep Nur G |
Toki Şehit Osman Kirik Anaokulu |
Kayseri |
|
Ahmet Eymen Y. |
Toki Şehit Osman Kirik Anaokulu |
Kayseri |
|
Asya K. |
Atatürk İlkokulu |
İzmir Selçuk |
|
Arda C. |
Atatürk İlkokulu |
İzmir Selçuk |
|
Muhammet H |
İkbalevler Anaokulu |
Çorum |
Konu: Çevre ve
Geri Dönüşüm
Kazanımlar:
•Doğayı ve çevresini temiz
tutma konusunda duyarlı olur.
Doğayı ve çevreyi temiz tutmak için gerekenlerin yapılması ve bu konuda çevredekilerin
nezaket kuralları çerçevesinde uyarılması üzerinde durulur.
•Geri dönüşümü
yapılabilecek maddeleri ayırt eder.
Plastik, kâğıt, pil, bitkisel yağ ve cam gibi maddeler üzerinde durulur.
Çevre - Geri Dönüşüm Etkinliği
•Webinarımıza katılan
öğrencilere önce kendimi tanıttım ve daha sonra öğrencilerin de kendini
tanıtarak tanışmaları sağlandı.
Kuklalarımızı da isimleriyle tanıttık. Böylelikle öğrenciler arasındaki iletişim
ve işbirliği sağlanmış oldu.
•Çocuklara Çevre
Bilinci ve Geri Dönüşümün önemini anlatmak amacıyla ‘’Çevre – Geri Dönüşüm’’ ile ilgili ‘’ Sıfır Atık’’ videosu
izletildi. Tertemiz çevremiz ve dünyamızın olması, bilinçli nesillerin yetişmesi amacıyla
videonun önemli yerleri vurgulanarak, kuklam ‘’Zeyno’’ ile dikkat çekildi.
•Geri dönüşüm sembolü
gösterilerek çocukların dikkati çekildi. Bu sembolün anlamı ne olabilir? Daha önce gördünüz mü? Nerelerde gördünüz?
sorularıyla çocukların fikirleri alındı ve geri dönüşüm sembolü olduğu
açıklandı.
• Üzerinde bu sembolü
gördüğümüz ambalajların çöp olmadığı, geri dönüşüm fabrikalarına
gönderilerek yeniden kullanabilen atıklar olduğu söylendi. Atıkların yeniden
kullanılmasını sağlamanın önemli bir sorumluluk olduğuna, bu sayede ülkemizin
enerji kaynaklarını koruduğumuza vurgu yapıldı. Ambalaj atıklarını yapıldığı malzemeye göre ayrı
ayrı biriktirmeyi sağlayan atık kutularının görseline dikkat çekildi. Mavi
kutunun kağıt, sarı kutunun plastik, yeşil kutunun ise cam atıkları biriktirmek
için kullanıldığı söylendi. Ayrıca metal ve pillemizi de bu şekilde biriktirmek
gerektiği vurgulandı.
• ‘’Geri
Dönüşüm ve Eren’’ masalı öğrencilerle drama şeklinde yapıldı. Konuşmacı; Berra Kayhan, Eren; Ecrin
Sude Şenol ve Çöpüş’ü de Zeyno
canlandırdı.
•Daha
sonra ‘’Geri Dönüşüm’’ şiirini Ceylin
Delioğlu okuyarak etkinliğe son verildi.
DEĞERLENDİRME
• Plastik atıkların sembolü olan renk hangisiydi? (Diğer atık türleri için
de soruldu.)
• Atıkları ayrı ayrı biriktirmek neden gerekli olabilir?
• Sence atık bir kâğıt fabrikada nelere dönüştürülebilir? (Plastik ve cam
atıklar için de soruldu.)
Yorumlar
Yorum Gönder